Proiect de lectie, clasa a IX-a A, Studiul formelor și desenului- Baciu Mădălina

Tutore: Miclauș Mercea Dana

Supervizor: Borontea Veronica-Jeanina

Proiect de tehnologie didactica

 

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de arte plastice Timsioara

PROPUNĂTOR: Baciu Mădălina Lucia

DATA: 27.11.2012 ORA:12:00-13:00

CLASA: a IX-a A

ARIA CURRICULARĂ: Arte

OBICETUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Studiul formelor și desenului

TEMA LECŢIEI: Studiu draperie folosind linia modulata intr-o compozitie dinamica

TIPUL LECŢIEI:Lecția de formare de priceperi si deprinderi

DURATA: 50 MIN

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

1.1.Identificarea elementelor de limbaj, conştientizând utilizarea lor ca formă de expresie plastica

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1-să definească linia în cuvinte proprii;

O2-să clasifice linia în funcție de scopul în care este utilizată;

O3- să realizeze un studiu de draperie folosind linia ;

O4-. să obțină linii diferite utilizând  tehnica mixtă.

STRATEGIA DIDACTICĂ:

METODE: conversația, explicația, demonstrația, observația,expunere,munca independent, aprecierea verbala;

MIJLOACE: Catalog,hârtie, culori de acril, tuș, creioane, pahar cu apă, pensule, peniță,lucrările elevilor ;

FORME DE ORGANIZARE: colectiv,grup,individual;

EVALUARE: : proba practică, aprecierea verbală.

BIBLIOGRAFIE:Album metodic de creație artistică plastică, „Arta grafică” – București

Nr. Crt.

Secvenţele lecţiei

Dozare

Ob. op.

Conţinutul ştiinţific al lecţiei

Strategia didactică

Metode

Mijloace

Forme de organizare

C

G

I

1 Momentul organizatoric 2’   SalutNotarea absențelorPregătirea materialelor necesare. Conversația Catalogul, hârtie,culori de acril,tuș, creioane,  pahar cu apă, pensule, peniță   x  
2 Captarea atenției 3’   Prezentarea naturii statice cu draperiea.Elevii  observa mijlocul de exprimare plastică utilizata(linia). ConversațiaExplicația x      

 

3 Anunțarea subiectului si obiectivelor operationale 2’   Prezentarea  generală a subiectului Profesorul prezintă elevilor natura statica cu draperia.Elevii observa diversitatea liniilor..Profesorul explica etapele demersului plastic, ce trebuiesc parcurse si rezolvate așezarea în pagină, construcție corectă, utilizarea corecta a perspectivei, utilizarea liniilor de mărimi și forme diferite. Conversatia     x    

 

 

 

 

 

4 Dirijarea învățării 20’ O1O2 Se solicita elevilor sa defineasca linia. Profesorul explica expresivitatea liniilor.pentru a realiza un studiu  dupa draperieLinia are potential de a sugera prin valoare si miscarea ei,ideea de forma,de spatiu . Explicația hârtie, culori de acril,tuș, creioane,  pahar cu apă, pensule, peniță     x
5 Asigurarea transferului 16’ O3O4 Datorita cunostintelor acumulate despre linie, elevii vor trece la realizarea acestei naturi statice in care sa foloseasca ceea ce stiu deja.Profesorul oferă sugestii,sfaturi,corecturi individuale sau în grup, stimulează executarea lucrării prin explicații,demonstrații și sugerarea unor soluții.Realizarea lucrării de către elevi:- elevii trebuie sa observe zonele cele mai aglomerate cu linie ale naturii statice respectiv zonele de linii mai mari;

-elevii lucreaza incercand sa redea cat mai corect draperia, printr-o constructie corecta, respectand proportiile draperiei, facand diferenta intre zonele aglomerate sau aerisite in functie de zonele  inchise si deschise, textura respectiv tipul de drapaj aflat in natura statica;

-prin aplicarea liniei vor scoate in evidenta volumetria si materialitatea,textura draperiei.

ExplicațiaDemonstratia hârtie, culori de acril,tuș, creioane,  pahar cu apă, pensule, peniță x   x
6 Conexiunea inversa

 

4’   Profesorul face aprecieri verbale, evidențiază rezultatele bune și va face aprecieri critice analizând modul în care au fost atinse și realizate cerințele temei.Pot face şi elevii ierarhizări şi aprecieri critice ExplicatiaConversatia  lucrările elevilor     x
7 Încheierea activității 3’   Profesorul face recomandări pentru sedința urmatoare. ExplicatiaConversatia  lucrările elevilor     x

img-2647-jpg1299701781

10 gânduri despre „Proiect de lectie, clasa a IX-a A, Studiul formelor și desenului- Baciu Mădălina

  1. Alina Militaru 12 Ianuarie 2013 la 18:48 Reply

    Salut, Mada! :)))

    Imi place mult genul acesta de tema pentru desen. Nu stiu de ce dar, dealungul anilor am fost mai inclinata sa fac studii in creion decat sa folosesc culorile.

    Iar draperiile sunt preferatele mele.

    Chiar eram curioasa cum se face o lectie, cum isi organizeaza profesorii orele, cum predau.

    Nu poti sa vii si cu cateva detalii despre lucrurile pe care le pomenesti in lectie? Exemplu: expresivitatea liniei, tipurile de linie pe care le putem folosi in desen, zonele aglomerate si cele aerisite.

  2. andreea 12 Ianuarie 2013 la 19:09 Reply

    Multa bafta fetelor ! va tin pumnii !:)

  3. livia 13 Ianuarie 2013 la 19:04 Reply

    Interesante lectii si explicatii la subiect din partea propunatorului mai departe elevii sunt cei care trebuie sa-si arate talentul

  4. Anca 14 Ianuarie 2013 la 19:44 Reply

    Interesant si foarte educativ. succes Mada!!!

  5. Costin 14 Ianuarie 2013 la 19:46 Reply

    Foarte buna lectia.

  6. George 14 Ianuarie 2013 la 19:48 Reply

    Interesante lectii!!!

  7. Oana 14 Ianuarie 2013 la 20:46 Reply

    foarte bun proiectul si complex.bravo

  8. Olah Tecks 14 Ianuarie 2013 la 22:08 Reply

    Suuuperb !!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: