Tutore: Miclauș Mercea Dana
Supervizor: Borontea Veronica-Jeanina
Proiect de tehnologie didactica
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de arte plastice Timsioara
PROPUNĂTOR: Baciu Mădălina Lucia
DATA: 27.11.2012 ORA:12:00-13:00
CLASA: a IX-a A
ARIA CURRICULARĂ: Arte
OBICETUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Studiul formelor și desenului
TEMA LECŢIEI: Studiu draperie folosind linia modulata intr-o compozitie dinamica
TIPUL LECŢIEI:Lecția de formare de priceperi si deprinderi
DURATA: 50 MIN
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:
1.1.Identificarea elementelor de limbaj, conştientizând utilizarea lor ca formă de expresie plastica
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1-să definească linia în cuvinte proprii;
O2-să clasifice linia în funcție de scopul în care este utilizată;
O3- să realizeze un studiu de draperie folosind linia ;
O4-. să obțină linii diferite utilizând tehnica mixtă.
STRATEGIA DIDACTICĂ:
METODE: conversația, explicația, demonstrația, observația,expunere,munca independent, aprecierea verbala;
MIJLOACE: Catalog,hârtie, culori de acril, tuș, creioane, pahar cu apă, pensule, peniță,lucrările elevilor ;
FORME DE ORGANIZARE: colectiv,grup,individual;
EVALUARE: : proba practică, aprecierea verbală.
BIBLIOGRAFIE:Album metodic de creație artistică plastică, „Arta grafică” – București
Nr. Crt. |
Secvenţele lecţiei |
Dozare |
Ob. op. |
Conţinutul ştiinţific al lecţiei |
Strategia didactică |
||||
Metode |
Mijloace |
Forme de organizare |
|||||||
C |
G |
I |
|||||||
1 | Momentul organizatoric | 2’ | SalutNotarea absențelorPregătirea materialelor necesare. | Conversația | Catalogul, hârtie,culori de acril,tuș, creioane, pahar cu apă, pensule, peniță | x | |||
2 | Captarea atenției | 3’ | Prezentarea naturii statice cu draperiea.Elevii observa mijlocul de exprimare plastică utilizata(linia). | ConversațiaExplicația | x |
|
|||
3 | Anunțarea subiectului si obiectivelor operationale | 2’ | Prezentarea generală a subiectului Profesorul prezintă elevilor natura statica cu draperia.Elevii observa diversitatea liniilor..Profesorul explica etapele demersului plastic, ce trebuiesc parcurse si rezolvate așezarea în pagină, construcție corectă, utilizarea corecta a perspectivei, utilizarea liniilor de mărimi și forme diferite. | Conversatia | x |
|
|||
4 | Dirijarea învățării | 20’ | O1O2 | Se solicita elevilor sa defineasca linia. Profesorul explica expresivitatea liniilor.pentru a realiza un studiu dupa draperieLinia are potential de a sugera prin valoare si miscarea ei,ideea de forma,de spatiu . | Explicația | hârtie, culori de acril,tuș, creioane, pahar cu apă, pensule, peniță | x | ||
5 | Asigurarea transferului | 16’ | O3O4 | Datorita cunostintelor acumulate despre linie, elevii vor trece la realizarea acestei naturi statice in care sa foloseasca ceea ce stiu deja.Profesorul oferă sugestii,sfaturi,corecturi individuale sau în grup, stimulează executarea lucrării prin explicații,demonstrații și sugerarea unor soluții.Realizarea lucrării de către elevi:- elevii trebuie sa observe zonele cele mai aglomerate cu linie ale naturii statice respectiv zonele de linii mai mari;
-elevii lucreaza incercand sa redea cat mai corect draperia, printr-o constructie corecta, respectand proportiile draperiei, facand diferenta intre zonele aglomerate sau aerisite in functie de zonele inchise si deschise, textura respectiv tipul de drapaj aflat in natura statica; -prin aplicarea liniei vor scoate in evidenta volumetria si materialitatea,textura draperiei. |
ExplicațiaDemonstratia | hârtie, culori de acril,tuș, creioane, pahar cu apă, pensule, peniță | x | x | |
6 | Conexiunea inversa
|
4’ | Profesorul face aprecieri verbale, evidențiază rezultatele bune și va face aprecieri critice analizând modul în care au fost atinse și realizate cerințele temei.Pot face şi elevii ierarhizări şi aprecieri critice | ExplicatiaConversatia | lucrările elevilor | x | |||
7 | Încheierea activității | 3’ | Profesorul face recomandări pentru sedința urmatoare. | ExplicatiaConversatia | lucrările elevilor | x |
Salut, Mada! :)))
Imi place mult genul acesta de tema pentru desen. Nu stiu de ce dar, dealungul anilor am fost mai inclinata sa fac studii in creion decat sa folosesc culorile.
Iar draperiile sunt preferatele mele.
Chiar eram curioasa cum se face o lectie, cum isi organizeaza profesorii orele, cum predau.
Nu poti sa vii si cu cateva detalii despre lucrurile pe care le pomenesti in lectie? Exemplu: expresivitatea liniei, tipurile de linie pe care le putem folosi in desen, zonele aglomerate si cele aerisite.
Multa bafta fetelor ! va tin pumnii !:)
Multumim Andreea
Interesante lectii si explicatii la subiect din partea propunatorului mai departe elevii sunt cei care trebuie sa-si arate talentul
Da,asa este
Interesant si foarte educativ. succes Mada!!!
Foarte buna lectia.
Interesante lectii!!!
foarte bun proiectul si complex.bravo
Suuuperb !!