Proiect didactic, clasa a IX-a A, Studiul compozitie- Armega Daniela

 

Tutore: Miclăuș-Mercea Dana

Supervizor: Borontea Veronica-Jeanina

 

 

PROIECT DIDACTIC

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceulul de Arte Plastice Timişoara;

PROPUNĂTOR: Armega Daniela-Adela

DATA: 06.12.2012, 09:00-10:00; Timpul: 50 min;

CLASA:  a IX-a A;

ARIA CURRICULARĂ: Arte;

OBIECTUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Studiul compoziției;

TEMA LECŢIEI: Suprafata activa intr-o compozitie decorativa;

TIPUL LECŢIEI: Formare de priceperi şi deprinderi;

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

1.1. Utilizarea elementelor de limbaj plastic si a relatiilor dintre acestea,pentru a compune o suprafata data sau un spatiu dat

1.3. Utilizarea diferitelor principii compoziţionale, în funcţie de tema aleasă sau de subiectul ales;

2.4. Utilizarea relaţiilor plastice între detaliile compoziţiei păstrând unitatea şi echilibrul acesteia;

3.1. Modalitati de organizare a spatiului plastic,aplicate la materiale si la tehnici diverse

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1. Să utilizeze compoziția deschisă în realizarea lucrării;

O2. Să folosească compoziția abstractă în realizarea lucrării;

O3. Să realizeze o lucrare cu două sau trei centre de interes;

STRATEGIA DIDACTICĂ:

Metode: Conversaţia, expunerea, problematizarea, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul;

Mijloace: Coală de hârtie 50X70, foarfecă,  dublu adeziv,culori tempera sau acrilice ,paleta de culori,pendule,pahar cu apa;

Forme de organizare: Frontal şi individual;

STRATEGIA DE EVALUARE: Probă practică, aprecieri verbale asupra lucrărilor elevilor;

BIBLIOGRAFIE:

– Programă școlară Sudiul compoziției, clasa a IX-a,  București 2004,  http://www.edu.ro/index.php/articles/6351

–  Băran Viorica, Hornet Natalia, Anghel Gheorghe, Album metodic de creație artistică plastică, Ed.Palatul pionierilor și șoimilor patriei, București, 2003

Etapelelecţiei Dozare Ob. op. Conţinutulînvăţării Strategia didactică Strategia de         evaluare
Metode Mijloace Mod de organizare
C G I
1.Moment organizatoric (2’) -Se salută elevii;-Se realizează prezenţa după catalog;

-Se aranjează spațiul de lucru, caprele, șevaletele, planșetele;

-Se pregătesc materialele ce vor fi utilizate pe parcursul lecţiei;

-Conversaţia; -Catalogul de prezenţă, coli 50X70, foarfecă, banda adeziva,pensule,paleta de culori,culori tempera x x
2.Captarea atenţiei (3’) -Se realizează, captarea atenției, prin prezentarea unor imagini cu reproduceri ale diferitor artiști ce au realizat compozitii decorative; -Expunerea; -imagini din  albume de arta cu reproduceri după artiști ce au abordat teme decorative x
3.Anunţarea   subiectului şi a obiectivelor operaţionale (2’) -Se anunţă titlul lecţiei  şi sarcinile pe care elevii le au de realizat;-Se specifică elevilor că se va ține cont de modul original de abordare a temei date, pentru a creea o compozitie cat mai creativă;

-Se propune elevilor sa se foloseasca liber de elementele decorative si a structurilor liniare de expresivitate;

-Expunerea;-Explicaţia;

 

x
4.Dirijarea învăţării (8’) O1  -Se discută cu elevii si despre compoziția abstractă, arătându-li-se imagini cu lucrări ale unor artiști ce au abordat arta abstractă,tocmai pentru a ii putea inspira si mai mult privitor la tema data,astfel incat acestea sa le ofere un punct de reper in vederea realizarii lucrarii individuale;-Se recapitulează cu elevii cele două tipuri de compoziție, și anume, compoziția închisă și compoziția deschisă;

-Se solicită acestora, ca în realizarea lucrarii, să folosească tipul de compoziție deschisă, astfel încât vor avea o mai mare libertate de exprimare;

-Expunerea;-Explicaţia;

-Conversaţia;

 

-imagini cu lucrări ale unor artiști ce au abordat tema compozitiei decorative-imagini cu artiști ce au abordat arta abstractă; x Verificare vervala a cunostintelor elevilor
5.Asigurarea retenţiei şi a transferului (25’) O2

O3

-Se urmărește creativitatea și inventivitatea în folosirea materialelelor aratate;-Se solicită elevilor să realizeze o compoziție abstractă cu două sau trei centre de interes;

-Se efectuează, corecturi colective si individuale pe parcursul realizării lucrărilor practice, oferindu-se elevilor sfaturi si sugestii.

-Se comunica elevilor ca elementele compozitionale vor fi stilizate,ca nuu se va folosi perspectiva,formele sunt plane,ritmul va fi constant si tenta va fi plata;

-Exerciţiul;-Conversaţia;

-Problematizarea;

-Demonstraţia;

– coli 50X70 ,pensule,         culori temperta sau acrilic,pahar cu apa,paleta de culori;    -Probă practică;
6.Asigurarea conexiunii inverse (5’) -Se expun lucrările elevilor, pe șevalete, în fața clasei şi se cere acestora să spună câteva cuvinte privind tema dată și modul de realizare a lucrărilor;-Se întreabă elevii în ce constă o compoziție închisă, respectiv o compoziție deschisă;

-Se cere elevilor sa dea un feed-back asupra temei,cu pareri pro si contra

-Explicaţia,-Conversaţia,

-Observaţia

-Lucrările elevilor x x
7.Încheierea activităţii (5’) -Se realizează aprecierea lucrărilor de către elevi si profesor-Se discută în colectiv despre fiecare lucrare în parte, pentru ca elevii să observe modul diferit al fiecăruia de a aborda altfel aceeași temă; -Conversaţia;-Explicaţia. -Lucrările elevilor. x x -Aprecieri verbale asupra lucrărilor elevilor.

27290_432041250202683_1345376840_n

2 gânduri despre „Proiect didactic, clasa a IX-a A, Studiul compozitie- Armega Daniela

  1. Roxana B 13 Ianuarie 2013 la 13:20 Reply

    Cred ca elevii au fost incantati sa faca o compozitie abstracta, Au avut mai multa libertate in abordare🙂

  2. Denisa 13 Ianuarie 2013 la 18:35 Reply

    Mi se pare o tema foarte complexa!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: