Proiect de lectie, clasa a IX-a A, Studiul compozitiei- Armega Daniela

 

Tutore: Miclăuș-Mercea Dana

Supervizor: Borontea Veronica-Jeanina

 

PROIECT DIDACTIC

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de Arte Plastice Timişoara;

PROPUNĂTOR: ARMEGA DANIELA-ADELA

DATA: 06.12.2012,  8:00-9:00; Timpul: 50 min;

CLASA:  a IX-a A;

ARIA CURRICULARĂ: Arte;

OBIECTUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Studiul compozitiei

TEMA LECŢIEI: Culoarea ca punct static,linia dinamica.Compozitie cu dominanta calda

TIPUL LECŢIEI: Formare de priceperi şi deprinderi;

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

1.1  Utilizarea elementelor de limbaj plastic si a relatiilor dintre acestea,pentru a compune o suprafata data sau un spatiu dat;

1.3Utilizarea diferitelor principii compozitionale,in functie de tema aleasa sau de subiectul ales

2.1 Realizarea imaginii plastice,utilizand o formula compozitionala adecvata

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1. Să utilizeze in compozitie culori,cele calde urmand sa devina dominante

O2. Să folosească axele în construcția elementelor si linia,care este un simbol al dinamicii

O3. Să identifice în natura statică linia,care alaturi de punct,culoare si forma spatiala,devine mijloc de comunicare a afectivitatii

STRATEGIA DIDACTICĂ:

Metode: Conversaţia, expunerea, problematizarea, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul;

Mijloace: Coală de hârtie 50/70, creioane, gumă de șters, instrument de măsură (andrea), culori acrilice sau tempera;dublu adeziv,sevalet

Forme de organizare: Frontal şi individual;

STRATEGIA DE EVALUARE: Probă practică, aprecieri verbale asupra lucrărilor elevilor;

BIBLIOGRAFIE:

– Programă școlară ,Studiul compozitiei’,clasa a IX a,Bucuresti 2004;

http://www.edu.ro/index.php/articles/6351

–  Băran Viorica, Hornet Natalia, Anghel Gheorghe, Album metodic de creație artistică plastică, Ed.Palatul pionierilor și șoimilor patriei, București, 2003

Etapelelecţiei Dozare Ob. op. Conţinutulînvăţării Strategia didactică Strategia de         evaluare
Metode Mijloace Mod de organizare
C G I
1.Moment organizatoric (2’) -Se salută elevii;-Se realizează prezenţa după catalog;-Se aranjează spațiul de lucru, caprele și șevaletele;-Se aranjează colile pe planșete;-Se pregătesc materialele ce vor fi utilizate pe parcursul lecţiei; -Conversaţia; -Catalogul de prezenţă, coli 50/70, creioane, gumă de șters, instrument de măsură (andrea), culori tempera sau acrilice,scoci sau dublu adeziv,sevalet x x
2.Captarea atenţiei (3’) -Se realizează prin prezentarea unei naturi statice, compusă din draperie suprapusa pe o alta draperie ,cub,vaza si gutuie,astfel încât elevii să fie deja familiarizați cu ceea ce vor urma să realizeze; -Expunerea; -frunze,gutie,draperii,cub x
3.Anunţarea   subiectului şi a obiectivelor operaţionale (2’) -Se anunţă titlul lecţiei-Se întreabă elevii dacă au instrumente de măsură la ei, acestea fiind foarte importante în procesul de realizare a naturii statice;-Se specifică elevilor că vor folosi axele pentru a realiza o natură statica si caaxele nu vor fi șterse, în momentul terminării desenului, întrucât ele sunt importante pentru a înțelege construcția formei;-Se comunica elevilor ca dominanta trebuie sa fie calda si li se propune folosirea mai multor tipuri de pensule(late,subtiri) x x
4.Dirijarea învăţării (8’) O1O2 -Se discută cu elevii despre paginație și despre așezarea corectă a elementelor compoziționale în suprafața de lucru;-Se oferă elevilor câteva informaţii privind  modul în care vor folosi instrumentul de măsură și vizorul, în așa fel încât  între elementele prezente și suprafața paginii să existe o proporționare-Se explicăelevilor importanta culorilor si cum se pot transmite anumite emotii prin folosirea lor,variind de la culoare la culoare -Expunerea;-Explicaţia;-Conversaţia; -Instrumentul de măsura (andrea), vizor; x x Verificarea cunostintelor
5.Asigurarea retenţiei şi a transferului (25’) O2O3 -Se explica elevilor rolul culorilor si le este aratat si cercul celor 12 culori al lui Itten si sunt indrumati spre a pune intrebari profesorului in cazul in care exista neclaritati sau vor sa afle mai multe informatii-Se efectuează corecturi colective si individuale pe parcursul realizării lucrărilor practice. -Exerciţiul;-Conversaţia;-Problematizarea;-Demonstraţia; -coli 50/70, creioane, gumă de șters, instrument de măsură, culori tempera si acrilice,dublu adeziv,sevalet x x -Probă practică;
6.Asigurarea conexiunii inverse (5’) -Se expun lucrările elevilor şi se cere acestora să spună câteva cuvinte privind tema dată;-Se încurajează elevii să folosească un limbaj de specialitate, pentru a își îmbunătăți, astfel vocabularul specific domeniului; -Explicaţia,-Conversaţia,-Observaţia -Lucrările elevilor x x
7.Încheierea activităţii (5’) -Se realizează aprecierea lucrărilor şi se comentează de către fiecare elev ,modul în care el a perceput noua temă,astfel oferindu-se un feed-back catre profesor;-Se face o mică comparație între lucrările elevilor, astfel încât cei ce au avut o lucrare mai bună să fie încurajați, iar cei ce nu au reușit să realizeze ceea ce li s-a cerut, să fie motivați și ambiționați. -Conversaţia;-Explicaţia. -Lucrările elevilor. x x -Aprecieri verbale asupra lucrărilor elevilor.

46097_432042580202550_1210962582_n 166537_432042033535938_1437668854_n

Un gând despre „Proiect de lectie, clasa a IX-a A, Studiul compozitiei- Armega Daniela

  1. andra 15 Ianuarie 2013 la 5:48 Reply

    Buna idee

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: