PROIECT DE LECTIE, clasa a IX-a, Studiul formelor si al desenului, LOGOFATU LAVINIA GABRIELA

Tutore: Miclauş Mercea Dana

Supervizor: Borontea Veronica

PROIECT DE LECTIE

 

 

 

 

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de Arte Plastice Timişoara

PROPUNĂTOR: LOGOFATU LAVINIA GABRIELA

DATA: 11.12. 2012,ORA: 12 – 13

CLASA: a IX-A

ARIA CURRICULARĂ: ARTE

DISCIPLINA: Studiul formelor şi al desenului;

            TEMA LECŢIEI:  Tema de observare analitica – constructiva a naturii

            TIPUL LECŢIEI: Lectia de formare de priceperi si deprinderi.

            DURATA: 50 min

OBIECTIVE :

1.4. Utilizarea rezultatelor analizei valorilor tridimensionale specifice desenului în propriile studii

1.8. Identificarea relaţiei lumină-umbră, prin raportare la elementele componente ale

formelor

2.1. Decodificarea realităţii obiective şi transpunerea ei în limbaj specific

DE REFERINŢĂ:

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1.Să  redea construcţia formei şi a spaţiului plastic cu ajutorul elementelor de perspectivă

O2.Sa  stabileasca raportul lumină-umbră în perceperea şi în redarea formelor

O3.  Sa redea modalităţi de obţinere a materialităţii prin valoraţie.

STRATEGIA DIDACTICĂ:

Metode de predare: conversaţia, explicaţia,observaţia, munca independentă.                        Mijloace şi materiale didactice :  materiale şi  instrumente de  lucru :,hartie semiciocan,,creioane HB.B, exemple similare din arta plastica,lucrarile elevilor.

Forme de organizare: colectiv, individual

STRATEGIA DE EVALUARE: proba practică, observare curentă, apreciere verbală asupra lucrărilor elevilor

BIBLIOGRAFIE:  Album metodic de creatie artistică plastică, „Arta grafică” – Bucuresti

Etapele lecţiei

Timp

Ob. op.

 

Conţinutul învățării

Strategia didactică

Strategia de evaluare

Metode

Mijloace

Moduri de organizare al clasei

1.Moment organizatoric

(3’)

– Efectuarea prezenţei. Pregătirea materialelor şi mijloacelor necesare pentru desfăşurarea activităţii . 

conversatia

Catalogul,

hârtie semiciocan, creioane HB,B

frontal

2. Captarea atenţiei

(4’)

– Alegerea naturii statice impreuna cu elevii,dupa preferintele acestora. 

conversaţia,

Natura statica

frontal

Observare curentă

3.Anunţarea subiectului şi a  obiectivelor operaţionale

(3’)

 Enunt tema :Tema de observare analitica – constructiva a naturiiArăt punctele  de reper la care elevii trebuie să fie atenţi când încep să construiasca natura.Le explic elevilor  etapele naturii statice ,demersului plastic, ce trebuiesc parcurse si rezolvate ,asezarea în pagină, constructie corectă, raportul de lumina-umbra asupra elementelor si obtinerea materialitatii prin valoratie.Le explic cum se folosesc liniile ajutătoare pentru punerea în pagină, si  trecerea la detalii, apropierea de forma reală; relaţia între ansamblu şi detaliu, perspectiva detaliilor.

explicaţia

conversaţia, observaţia

frontal

4.Dirijarea activităţii de studiu şi instruire al elevilor

(22’)

O1

 

O2

 

 

 

-Se solicita elevilor sa aibe in vedere etapele construirii unei naturii. Le explic importanta perspectivei, ca fiind reprezentarea tridimensionala prin desen a unui corp din spatiu pe o suprafata plana ,si ajuta elevii sa o redea cat mai bine in lucrarea proprie.De asemenea le explic raportul de lumina-umbra asupra obiectelor si de redare al efectului de volum.

explicaţia,

Lucrarile elevilor

Individual

5. Asigurarea transferului şi a retenţiei

(10’)

O1

 Elevii işi reamintesc care sunt etapele realizării unei naturi punând accentul pe   noţiunile legate de paginaţie participând activ la dialogul cu profesorul

Instructajul, explicaţia,

observaţia,

exerciţiu,

Lucrarile elevului

Individual, colectiv

Proba practică

6.Conexiunea inversă

(3’)

Fac aprecieri asupra modului de lucru al elevilor; discut părţile pozitive şi negative din lucrări ; atrag atenţia asupra modului în care au fost sau nu îndeplinite obiectivele.Evaluez individual lucrările apoi comparativ.Elevii analizează şi apreciază  verbal lucrările. explicaţia, 

Lucrarile elevilor

Individual

Observare curentă

7. Evaluarea propriu-zisă şi încheierea activităţii

(5’)

-Fac recomandări pentru sedinta urmatoare,atrăgându-le elevilor atenţia asupra faptului ca lucrarea va fi continuată până la atingerea tuturor etapelor de realizare 

Conversaţia, explicaţia,

Lucrarile elevilor

 individual

Aprecieri

şi notări asupra lucrărilor elevilor

tema analitica a 9a

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: