Proiect de lectie, clasa a IX-a, Studiul compozitie, LOGOFATU LAVINIA GABRIELA

Tutore: Miclauş Mercea Dana

Supervizor: Borontea Veronica

PROIECT DE LECTIE

 

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de Arte Plastice Timişoara

PROPUNĂTOR: LOGOFATU LAVINIA GABRIELA

DATA: 29.11. 2012,Ora:  08-09.

CLASA: a IX-A

ARIA CURRICULARĂ: ARTE

DISCIPLINA:  Studiul Compozitiei

            TEMA LECŢIEI: Crochiuri cu personaje. Statice si dinamice.

            TIPUL LECŢIEI: de evaluare

            DURATA:50 min

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

1.2. Stabilirea raportului dintre forma, mărimea suprafeţei sau a spaţiului şi elementele de limbaj plastic

1.3  Utilizarea diferitelor principii compoziţionale, în funcţie de tema aleasă sau de subiectul ales

2.3. Elaborarea mai multor variante de configurări compoziţionale cu acelaşi subiect

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1.Să identifice modalitati de organizare si de dispunere a crochiurilor pe suprafata lucrarii.

O2.Sa redea proporţiile corpului uman,combinand principii de configurare a spaţiului plastic (inversarea, suprapunerea, juxtapunerea,)                                                                                      O3 Să redea raportul static-dinamic  pornind de la întâmplător la raţional                                            O4. Să realizeze crochiuri dupa model , intr-un timp cat mai scurt.

STRATEGIA DIDACTICĂ:

Metode de predare: conversaţia, explicaţia, demonstratia,observaţia, munca independentă.                          Mijloace şi materiale didactice :  materiale şi  instrumente de  lucru : tuş,baiţ,creioane HB, B, rotring, albume de artă, exemple similare din arta plastică                                                             Forme de organizare: colectiv, individual

STRATEGIA DE EVALUARE: proba practică, observare curentă, apreciere verbală asupra lucrărilor elevilor

BIBLIOGRAFIE:

Programa şcolară (Ministerul Educaţiei si Cercetării, Consiliul Naţional pentru Curriculum-programa şcolară ciclul inferior al liceului-Studiul Compozitiei- Filiera vocaţională, profil artistic,specializările: Arte plastice, Arte decorative, Arhitectura, Arte ambientale, Design)

Ilustratii: Gottfried Bammes- Der nackte Mensch ,  Gottfried Bammes- The Artist’s Guide To Human Anatomy

Etapele lecţiei

Timp

Ob. op.

 

Conţinutul învătării

Strategia didactică

Strategia de evaluare

Metode

Mijloace

Moduri de organizare al clasei

1.Moment organizatoric

(3’)

– Efectuarea prezenţei. Pregătirea materialelor şi mijloacelor necesare pentru desfăşurarea activităţii . 

conversatia

Catalogul,

Coli A4 de hârtie  , tuș,baiţ,, creioane B, HB, cărbune, pensule, acrilice, pahar cu apă

frontal

2. Captarea atenţiei

(4’)

-Le prezint elevilor reproduceri  cu crochiuri după corpul uman realizate de către alţi artişiti .-Se discuta rapid pe marginea lucrărilor prezentate , si se cere elevilor  să observe  proporţiile figurii umane, unităţile de măsură (de exemplu, capul in raport cu restul corpului), forma  statică sau cea dinamica.

expunerea,

conversaţia, observaţia

Ilustraţii din cele 2 manuale de anatomie artistică:

-Gottfried Bammes- Der nackte Mensch

 

-Gottfried Bammes- The Artist’s Guide To Human Anatomy

frontal

Observare curentă

3.Anunţarea subiectului şi a  obiectivelor operaţionale

(3’)

  – Enunţ titlul lecţiei: “Crochiuri cu personaje.Statice si Dinamice” şi timpul de execuţie sa fie cat mai redus. Le explic elevilor că pentru  realizarea cât mai corectă a crochiurilor este nevoie de o atenţie sporită şi de o viteză de execuţie rapidă. 

explicaţia

conversaţia, observaţia

Ilustraţii din cele 2 manuale de anatomie artistică:

-Gottfried Bammes- Der nackte Mensch

 

-Gottfried Bammes- The Artist’s Guide To Human Anatomy

frontal

4.Dirijarea activităţii de studiu şi instruire al elevilor

(2’)

O1

O2

O3

O4

-Se va ţine cont de abilitatea elevilor de a opera cu dispunerea spaţială a modelului intr-o compozitie..- Elevii trebuie să redea  proporţia corpului ,utilizandu-se de raportul static –dinamic,prin executii atat spontane cat si inspre rational( constructie)

-Fiecare elev  trebuie sa utilizeze cat mai creativ diferite principii de configurare al spatiului,( suprapunerea juxtapunere,inversare)

– Fiecare elev pozează  pe rand timp de 5 minute,timp in care restul eleviilor realizeaza crochiurile.

-Se solicita elevilor creativitatea ,si sa gaseasca noi principii de configurare al spatiului.(supradimensionarea, alternanta)

 

Instructajul, explicaţia,

Munca individuala

Lucrarile elevilor

Individual, Frontal

5. Asigurarea transferului şi a retenţiei

(30’)

– Urmaresc demersul elevilor, la nevoie intervenind cu observaţii şi corectură pentru fiecare elev în parte.

Instructajul, explicaţia,

observaţia,

exerciţiu,

Lucrarile elevului

Individual, frontal

Proba practică

6.Conexiunea inversă

(3’)

-Crochiurile elevilor sunt aşezate unele lângă altele, elevii realizând parcursul lucrarilor lor.-Indrum elevii, individual sau în grup, oferindu-le explicaţii referitoare la lucrările realizate, stimulându-le astfel creativitatea

Exerciţiu, explicaţia, conversaţia, observaţia, problematizarea

Crochiurile realizate de către elevi

frontal

Individual,

Observare curentă

7. Evaluarea propriu-zisă şi încheierea activităţii

(5’)

-Lucrările sunt expuse si discutate cu intregul colectiv al grupei. Voi face aprecieri generale, analizeand modul în care au fost atinse cerinţele temei după care se realizează o corectură individuală şi selectarea celor mai bune crochiuri ale  fiecărui elev.

Conversaţia, explicaţia,

Observaţia,

Lucrarile elevilor

frontal, individual

Aprecieri

şi notări asupra lucrărilor elevilor

a

crochiuri a 9a

Un gând despre „Proiect de lectie, clasa a IX-a, Studiul compozitie, LOGOFATU LAVINIA GABRIELA

  1. andra 15 Ianuarie 2013 la 5:51 Reply

    Imi plac crochiurile

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: