Tutore: Miclauș Mercea Dana
Supervizor: Borontea Veronica-Jeanina
Proiect de tehnologie didactica
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul de arte plastice Timsioara
PROPUNĂTOR: Baciu Mădălina Lucia
DATA: 27.11.2012 ORA: 13:00-14:00
CLASA: a IX-a A
ARIA CURRICULARĂ: Arte
OBIECTUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Studiul formelor si al culorii
TEMA LECŢIEI: Game cromatice complexe intr-o compozite statica
TIPUL LECŢIEI: Lecția de formare de priceperi si deprinderi
DURATA: 50 MIN
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:
1.1.Utilizarea culorii ca element de limbaj, în elaborarea spaţiului plastic;
1.2.Obţinerea tonurilor şi a nuanţelor, prin diversificarea amestecurilor
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 Să defineasca tonuri si nuante.
O2- Să transpună imaginile obiectelor din spațiul real pe suprafață plană;
O3 Să sugereze spațialitatea utilizând transformările cromatice.
O4- Să utilizeze diferite tonuri si nuante ale culorilor
STRATEGIA DIDACTICĂ:
METODE: conversația, explicația, demonstrația, observația,expunere,munca independenta;
MIJLOACE: Catalog,hârtie, culori de acril, pensule, pahar cu apă,lucrarile elevilor;
FORME DE ORGANIZARE: colectiv,grup,individual;
EVALUARE:proba practică, aprecierea verbală.
BIBLIOGRAFIE: Album metodic de creație artistică plastică, „Arta grafică” – București.
Nr. crt |
Secvenţele lecţiei |
Dozare |
Ob. op. |
Conţinutul ştiinţific al lecţiei |
Strategia didactică |
||||||
Metode |
Mijloace |
Forme de organizare |
|||||||||
C |
G |
I |
|||||||||
1 | Momentul organizatoric | 2’ | Salutul.Notarea absențelor.Pregătirea materialelor necesare.Captarea atenției prin analiza unei naturi statice. | Conversația | Catalogul, hârtie, culori de acril, pensule,pahar cu apă | x | |||||
2 | Captarea atenției | 3’ | Elevii enumeră diferite moduri de a obtine diverse culori. | ConversațiaExplicația | x | ||||||
3 | Anunțarea subiectului si obiectivelor operationale | 2’ | Se enunta tema lectiei „Natura statica in game cromatice complexe „.Prezentarea cerintelor temei.Profesorul explica demersul realizarii unei lucrari bune | Demonstrația | x | ||||||
4 | Dirijarea învățării | 20’ | O1O2 | Se solicita elevilor sa defineasca notiunile de tonuri si nuantele culorilor(tonul se realizeaza prim amestecului unei culori cu alb sau negru,iar nuantele se realizeaza prin amesteculul unei culori cu o alta culoare apropriata pe cercul lui Itten)Datorita cunostintelor acumulate despre amestecul culorilor, elevii vor trece la realizarea acestei naturi statice in care sa foloseasca ceea ce stiu deja.Profesorul oferă sugestii,sfaturi,corecturi individuale sau în grup, stimulează executarea lucrării prin explicații,demonstrații și sugerarea unor soluții. | ExplicațiaConversatiaObservatia | hârtie, culori de acril, pensule,pahar cu apă | x | x | x | ||
5 | Asigurarea transferului | 16’ | O3.O4 | Realizarea lucrării de către elevi:-elevii lucreaza incercand sa redea cat mai corect natura statica, printr-o constructie corecta, respectand proportiile fiecarui obiect.- elevii trebuie sa observe zonele cele mai umbrite ale naturii statice respectiv zonele de trecere si cele mai luminoase
-prin aplicarea tonurilor si nuantelor vor scoate in evidenta volumetria si materialitatea,textura obiectelor. |
ExplicațiaConversatiaObservatia
|
hârtie, culori de acril, pensule,pahar cu apă | x | x | x | ||
6 |
Încheierea activității |
7’ | Profesorul face aprecieri asupra modului de lucru al elevilor; discută părțile pozitive sau negative din lucrari.Evalueaza individual lucrările apoi comparativ. | ExplicatiaConversatia | lucrările elevilor | x | x |
Intotdeauna mi-a placut sa redau viata obiectelor unei naturi statice! Interesant proiectul tau!
Imi place ca ai predat exact cea ce ti se potriveste: culoare!
Bine gandit proiectul si fixarea conostintelor referitoare la notiunile de tonuri si nuante este necesara .
Sunt foarte importante pentru o tema de culoare.